čtvrtek 25. října 2018

Babočkovití motýli




V dnešní době jsou všichni motýlci vzácní, protože jich ubývá.
Pro jejich záchranu dělají odborníci vše,
co je v jejich silách

Fotit motýly je radost a tak trochu i závislost ;).
Babočka bodláková, osiková, síťkovaná,
kopřivová, jilmová, babočka admirál a paví oko,
babočka bílé c, hnědásci, perleťovci a další nádherní motýli,
které bych ráda ještě nafotila.
Mnoho jich můžete vidět už teď v mé galerii,
do které budu přidávat i ty příští, nově nafocené
babočkovité motýly :).

 
Babočka bodláková










Chcete-li být informováni o nových fotografiích na tomto webu,
přihlašte se (v menu) k Odběru novinek.

Děkuji vám za návštěvu (like, sdílení odkazu) i komentáře :)


14 komentářů:

  1. Chytila jsem na pasece motýlka..., vlastně ty jsi ho nechytila, ale jen překrásně a navždy zvěčenila. Krááása.:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky.....a konečně vim, jak se někteří zde vyfoceni motyli jmenují...gratuluji, že jste takovou sbírku dala dohromady

    OdpovědětVymazat
  3. Jituš, babočky i další jsi krásně vyfotila. :-) Úžasné detaily. Hlavně perleťovec tě bedlivě pozoroval svým tečkovaným očkem. :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherně ti pózovali. Černopláštníka (babočku osikovou) už jsem v přírodě nepotkala strašně dlouho. A to tu máme osik docela dost...

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Já děkuji za pochvalu a za uznání :). Sbírka ještě není kompletní, takže se alespoň můžu těšit na další fotografování a hledání motýlků :).

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Jarmilko, ten se povedl, to je pravda ;) :)). Díky a měj se krásně :).

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Díky, Vendí, :) já viděla letos jenom jednu. Bylo to pod Bezdězem, zaletěla mi za plot na soukromý pozemek a zaparkovala na té třešni. Takže jsem fotila nakloněná přes plot a naštěstí majitel asi nebyl doma.. :). Je to vlastně zatím jediná fotka Babočky osikové, kterou mám..

    OdpovědětVymazat
  8. Fotky zase jako vždy překrásné... motýli jsou také neskutečně fotogeničtí, že? Ty fotky jsou úžasně jemné a romantické... :) A mají neopakovatelnou atmosféru. Takže se nedivím, že fotit motýly je tak trochu závislost. ;) Je to naprosto pochopitelné...

    OdpovědětVymazat
  9. Focení motýlů je trochu odlišné od focení kytiček a jiných objektů v přírodě. Ty většinou postojí, ale v tomhle případě se dost načekáš nebo naběháš. Dovedu si představit, když máš zaostřeno a on najednou odletí a ještě ti zamává. Většina motýlů má odlišné vybarvení a jejich určení chce také trochu víc znalostí. Zdravím Tě Jituško a ať se ti sbírka stále rozrůstá.

    OdpovědětVymazat
  10. pěkná sbírka! a nejvíce ocení ten,
    kdo někdy motýly fotil :-)tedy babočku osikovou jsem viděl letos po několika letech. nějak nám mizí z přírody.....lidově se jí říká černopláštík.

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Děkuji :). Už teď se těším na příští motýlí a brouččí sezonu :).

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Mirku, přesně tak to je :). Ano, někdy toho musím dost nachodit a i když z toho bývám občas unavená, ve skutečnosti mě to udržuje v kondici :). Znalosti o motýlech a dalším hmyzu získávám postupně a abych pravdu řekla, nejde mi to tak rychle, jak bych chtěla :). Není to totiž tak úplně jednoduché a často (pro jistotu) prosím o pomoc odborníky :). A některé druhy hmyzu nemám doteď určené, protože jsou to starší fotografie a už si třeba ani nevzpomenu, kde jsem je fotila. A to je informace, která bývá pro správné určení druhu hodně důležitá. Měj se moc pěkně, Mirku a díky! :) :).

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Máš pravdu, Draku :). Ty fotíš motýly, takže víš, o čem je řeč :). Babočku osikovou jsem letos viděla jen tu jednu a byl to pro mě svátek :). Ale nejvíc mě letos potěšil můj nález Žluťáska borůvkového, Tesaříka alpského, Páchníka hnědého a dalších, které už u nás řadíme mezi vzácné a často je nepotkáváme. Celkově to byla moc pěkná sezona :), tedy až na to sucho..:-(.

    OdpovědětVymazat