úterý 2. října 2018

Tesařík alpský




Dlouho jsem si přála vidět krásného tesaříka alpského..

To ale znamenalo zvolit správný čas,
správné počasí, správné místo a mít štěstí při hledání.
Toto vše se mi podařilo sice až na druhý pokus,
ale o to větší radost jsem z tohoto setkání měla.
Bylo to v červenci 2018 a bylo velmi teplo a slunečno..

Tesařík alpský je ohrožený a proto i chráněný brouk.
V České republice se řadí mezi vzácné brouky,
vyskytuje se jen na několika lokalitách
a jeho typickým biotopem jsou staré bučiny.
Dorůstá do velikosti 15 - 38 mm a má šedou,
šedomodrou až modrou barvu.

Patří mezi naše nejkrásnější brouky, umí rychle běhat,
takže fotit ho v pohybu byla tak trochu honička ;).








Tesařík alpský, červenec 2018, oblast Malého a Velkého Bezdězu







Další fotografie najdete v galerii na JiHei.zonerama.com










Chcete-li být informováni o nových fotografiích na tomto webu,
přihlašte se (v menu) k Odběru novinek.

Děkuji vám za návštěvu (like, sdílení odkazu) i komentáře :)


34 komentářů:

  1. Páne jo, dlouho jsi si ho přála vidět a ono se to podařilo! To má ale někdo štěstí a to štěstí mohu sdílet i já s tebou,moc děkuji, je to skutečně krasavec.:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krasavec to je a fotky zdařilé jako obvykle ;) Viděla jsem ho jednou jedinkrát na Slovensku a ráda na něj někdy natrefím znovu, ale na jeho hledání opravdu nemám ani trpělivost, ani čas :)

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Je to fešák :) a byla radost ho fotit :).

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Děkuji :). Vypravila jsem se za ním dvakrát a taky mi to stačilo ;). Ale je to nádherný tesařík a vidět ho, to je svátek :).

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkná fotka. :) Když nad tím přemýšlím, nevím, jestli jsem ho někdy viděla na vlastní oči.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný brouček. Loni jsme dva potkali i tady v Jeseníkách. Malá si ho dokonce nechala vylézt na ruku.
    Přeji krásné podzimní světlo ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Skutečný krasavec a jeho vybarvení je zcela odlišné nežli je vidět u většiny brouků. Tvoje trpělivost Jtituško přinesla skvělý úlovek a přeji ti takových více do Tvé sbírky.

    OdpovědětVymazat
  8. Teda, Jitulko, vidět takovýho fešáka venku, tak za ním taky běhám. 😊

    OdpovědětVymazat
  9. To je kusan! Kusadla jak hrom, ale ty bambulky na tykadlech jsou strašně roztomilý!

    OdpovědětVymazat
  10. Jitko podařil se ti teda skvělý úlovek. Druhý pokus byl opravdu úspěšný. S páchníkem zápasil nebo se jen tak pozdravili?

    OdpovědětVymazat
  11. Veliká paráda, Jitko! Krásné fotky s neméně krásným modelem. Je vidět, že ani rychlé nohy nedokážou vyzrát nad tvou vytrvalostí :-).

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: Díky :). Nebylo by divné, kdyby ne. Není totiž moc míst, na kterých se vyskytuje..

    OdpovědětVymazat
  13. [6]: Ahojky Tomáši :). Tak to jste i vy měli krásný zážitek s tesaříkem, což je skvělé :). I já jsem ho měla na ruce. Chvíli na ní pochodoval a pak zase sám slezl zpátky na kmen stromu :). Měj se hezky a i já tobě přeji krásný podzim! :)

    OdpovědětVymazat
  14. [7]: Mirku, tohle opravdu chtělo trpělivost, ale nakonec se zadařilo :). Je nádherný a mám vždycky velkou radost z podobných nálezů :). Měj se moc pěkně a díky :).

    OdpovědětVymazat
  15. [8]: Dorko, věř mi, běhala jsem velmi ochotně :)). Dost mi vadilo to vedro, ale stálo to za tu námahu :).

    OdpovědětVymazat
  16. [9]: Vendí, byli to krasavci :). A ty "bambulky" vidíme hlavně díky makroobjektivu :). Bylo to moc zajímavé a pro mě vzácné focení :).

    OdpovědětVymazat
  17. [10]: Díky, Maruško :). A jsem ráda, že sis všimla páchníka :). Ten mě totiž potěšil snad ještě víc, než ten tesařík :). A fotit je oba společně, tak to už byl opravdu hodně příjemný bonus :). Přímo nebojovali, potkali se, a tesaříkovi se přítomnost páchníka nelíbila. Budu později publikovat další fotografie páchníka a k fotkám pak napíšu, jak to tehdy probíhalo :). Bylo hodně zajímavé sledovat, jak se ti dva k sobě chovali :);).

    OdpovědětVymazat
  18. [11]: Moc děkuji, Petře! :) Byla to zábava :), jen to vedro mi tehdy dávalo zabrat ;) :). Ale celkově - krásný zážitek :).

    OdpovědětVymazat
  19. Mám to popletené, já jsem myslel, že tesařík je červený, pokud to ale není nějaký jiný druh, tento z Alp má hodně neobvyklou barvu.
    Je to ale krasavec a tykadla má dlouhá jako tělo.

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Miloši, tesaříkovití brouci mají různé barvy i velikosti :). Tesaříka alpského jsem fotila u nás, jen jsem na místo jeho výskytu musela jet dvakrát, protože poprvé jsem na něho neměla štěstí. Je to krásný tesařík a moc jsem si přála vidět ho v přírodě :).

    OdpovědětVymazat
  21. Málo platné, jeden z nasich nejkrásnější ch brouků..

    OdpovědětVymazat
  22. [23]: Přesně tak :). Je to fešák :).

    OdpovědětVymazat
  23. kdysi jsem ho našel na Šumavě,
    ale myslím, že už je příliš vzácný...
    parádní foto :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Krásný brouk, radost na něj pohledět. Fotoaparátem člověk vidí věci, které ani zdaleka okem nezahlédne.

    OdpovědětVymazat
  25. Ta fotka... je prostě úžasná Tenhle tesařík má nádherné zbarvení. :)

    OdpovědětVymazat
  26. [25]: Díky, Draku :). Každé setkání s Tesaříkem alpským je vzácné a můžeme být hodně rádi, že jsme oba měli tu čest :).

    OdpovědětVymazat
  27. [26]: A přineslo radost a fotografie :).

    OdpovědětVymazat
  28. [28]: Díky :), je to naparáděný fešák :).

    OdpovědětVymazat
  29. [27]: Přesně tak :). Proto mě fotografování tolik baví :).

    OdpovědětVymazat
  30. Tesařík je fešák a zřejmě sportovec. :D
    Zvedal tu pravou přední, pak levou střední atd. Pěkně ti pózoval.
    Jeho detail kusadel je hrůzostrašný.
    Krásný úlovek, gratuluji. :-)

    OdpovědětVymazat
  31. [33]: Díky, Jarmilko :). Taky se mi to jeho "cvičení" líbilo :). Až mi připadalo, že s tou nožkou něco má..
    Ten detail jsem si prostě neodpustila ;), protože i mě samotnou hodně zajímalo jak vypadá :). Ale celkově je to krasavec a je málo kde k vidění :).

    OdpovědětVymazat