středa 4. července 2018

Žluťásek borůvkový



Představuji vám krásného a dnes už vzácného motýla,
který vyniká citronově žlutozelenou barvou.

Žluťásek borůvkový je v České republice silně ohroženým druhem,
je chráněný a v současnosti se vyskytuje už jen
na některých místech, a to pouze v Čechách.

Následující fotografie mi nedal zadarmo :). Žluťásek sedal na místa
odkud se mi špatně fotil a často přelétával na vzdálenější rostliny.
Dost jsem se za ním nachodila a celou dobu jsem doufala,
že neodletí někam do dálky dřív,
než v tom větru udělám alespoň pár dobrých fotek.












Chcete-li být informováni o nových fotografiích na tomto webu,
přihlašte se (v menu) k Odběru novinek.

Děkuji vám za návštěvu (like, sdílení odkazu) i komentáře :)






24 komentářů:

  1. Páne jo, ty fotky jsou překrásné a jak vidno fotografka i model se předvedli v celé své kráse. Děkuji za pohlazení duše.:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Mladá paní,děkuji.Až se stydím,že mě je 64roků,ale do ted jsem nikdy,nikde neslyšela,že u nás žije Žlutásek borůvkový.Stejně co tu v těch ČECHÁCH máme nádhery,ale všichni nějak tím životem proletíme a ani nevíme,co tu všechno máme.Děkuji za to,že jste a tohle nám ukážete.Díky Dana

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Sugr, moc děkujme (oba) ;) za tvojí krásnou pochvalu! :) Po létě se tady objeví velká spousta dalších krásných motýlů, už je mám připravené :). Ještě snad nějaké další dofotím na dovolené a pak je sem dám :). Měj se moc hezky a díky! :)

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Paní Dano, vůbec se nemusíte stydět, člověk přece nemůže vědět všechno :). Máte pravdu, máme u nás nádherná místa :). Jen mít víc času na jejich objevování.. A tam, kde jsem fotila tohoto motýlka, rostla spousta borůvek - takže byl na správném místě :) ;).
    Velmi vám děkuji za pochvalu a milý komentář, mějte se pěkně :).

    OdpovědětVymazat
  5. A co borůvky? Ty už sežral, kluk jeden žlutej? ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Na těch se tam pásli výletníci! :) ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Zlutasky vidam, ale asi ne tohoto se zelenkavym odstinem. ...Pěkný motyl, pěkné fotky...

    OdpovědětVymazat
  8. Zdravim Jituško, motýlci jsou překrásní, příroda je mocná čarodějka.Několikrát jsem byla s přírodovědnou skupinou HK na poznavacím výletě. Moc se mi líbí poslouchat ptáky a učit se jejich hlasy rozeznávat. Také mám mezery v názvech kytiček atd. Snad se něco přiučím.
    Tobě za všechny galerie skláním poklonu  a moc děkuji.Jsi úžasný člověk.

    OdpovědětVymazat
  9. Zdravím Jituško a vítám Tě po takovém výkonu v realitě života. Tvoje fotografie mne vrátila do motýlího domu v Jonsdorfu, kde jsou také k vidění ojedinělé exponáty. Dovedu si Tě živě představit, jak se opatrně plížíš a domlouváš mu, aby na tebe počkal. Přeji hezkou dovolenou a dobré světlo.

    OdpovědětVymazat
  10. Krasa, jako vždy dokonalá práce

    OdpovědětVymazat
  11. To jsi teda adobrá. Smekám. Žlu'tásci jsou hodně pohybliví a jen na mžik usednou. Někteří motýli sio klidně hodují utvého prstu a nedají se rušit. Ale žluťásek?
    Pořídila jsi opravdu luxusní snímek.

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: Ludmilko, i já se pořád učím a často prosím odborníky o pomoc při určení druhů hmyzu i rostlin (naštěstí jsou ochotni poradit), a stejně ještě nemám určené všechno.  
    Moc mě těší, že se ti galerie líbí, je v tom hodně práce, ale i velký kus zábavy a někdy i dobrodružství a dělám to ráda ;) :). Měj se moc hezky a děkuji za milý komentář :).

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: Mirku, máš pravdu, chvílemi jsem se i plížila a prosila jsem ho :)). Snad na dovolené nafotím nějaká další maličká zvířátka :). Měj se moc pěkně, Mirku a díky! :)

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Maruško, tenhle mi to opravdu zadarmo nedal, ale nakonec je z toho v galerii několik fotek, za které jsem moc ráda :). Díky a měj se krásně :).

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné snímky a pro mě opět další rozšíření obzorů. Asi víc koukám po borůvkách než po žluťáscích :-).

    OdpovědětVymazat
  16. parádní, škoda, že žluťásci
    neradi rozevírají křídla, když sedí...

    OdpovědětVymazat
  17. [18]: Díky, Petře! :) On tou barvou přímo zářil, toho bys nepřehlédnul :). A borůvek tam bylo opravdu hodně - pochutnal by sis :).

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: Máš pravdu, Draku, žluťáskům se nechce ukazovat křídla :). Vždycky jsem je zahlédla při jeho přeletu, ale jen matně :). Je to krásný motýl :).

    OdpovědětVymazat
  19. Motýlci! :) Jsou nádherní.. a navíc.. žlutá je moje oblíbená barva!

    OdpovědětVymazat