úterý 4. září 2018

Ohniváčci




Ohniváčci jsou motýli z čeledi modráskovitých
a zaujmou nás především krásnou červenou
nebo žlutooranžovou barvou.

Rub křídel mají většinou nenápadný,
ale když křídla otevřou, naskytne se nám krásný pohled.
U nás existuje několik druhů ohniváčků
a některé druhy patří mezi vzácné.

Ohniváčky jsem fotila většinou v Krušných horách
a měla jsem tam štěstí hlavně na Ohniváčka celíkového,
modrolemého, černoskvrnného a černokřídlého.

Největší radost jsem ale měla z Ohniváčka černočárného,
kterého jsem fotila letos v srpnu v Bezručově údolí.
Jedná se totiž o motýlka,
který se tady u nás na severu dlouhou dobu vůbec nevyskytoval.
Moc mě tedy potěšilo, že už si našel cestu i sem k nám.



Ohniváček černočárný












Chcete-li být informováni o nových fotografiích na tomto webu,
přihlašte se (v menu) k Odběru novinek.

Děkuji vám za návštěvu (like, sdílení odkazu) i komentáře :)


24 komentářů:

  1. Jituš už jsi tu dlouho nebyla, měla jsem obavy, aby jsi neskončila s tímto krásným blogem. Kde bych se chodila kochat? :-(
    Ohniváčci jsou kouzelní a tvé čekání stálo za to.Díky moc, nádherné!

    OdpovědětVymazat
  2. [2]: Ahojky, Sugr :). Kdepak ;). Přes léto jsem hlavně fotila, zpracovávala fotografie a ukládala jsem je do nových galerií :). Vložila jsem tam spoustu fotografií motýlů, brouků, vážek, rostlinek, krajiny.. Takže jsem nestíhala všechno tak, jak bych chtěla a tady na blogu pak vznikla pauza. Ostatně, minulý rok to dopadlo stejně ;). Měj se moc pěkně a díky! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Milá JiHei, taky jsem před týdnem ulovila jednoho "ptáka Ohniváka". Kdy ho však vydám, je ve hvězdách. :-/

    OdpovědětVymazat
  4. Dokonalé fotky, krása, prostě profík

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za tu nádheru. Děkuji za trpělivost a profesionalitu. Jsi prostě úžasná, máš můj stálý obdiv.

    OdpovědětVymazat
  6. Spousta trpělivé práce s překrásným výsledkem. Ohniváčci by si mohli udělat slavnostní tablo :-).

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Velmi děkuji, Petře :). Motýly fotím opravdu moc ráda :).

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Rozhodně se na něho pak přijdu podívat, určitě je krásný :). Teda ovšem jestli zmatky na blog.cz dovolí. V tuto chvíli ani nevím, jestli se odešle a zobrazí tento komentář.. :-/.

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Ahoj Ludmilko :). Jsem moc ráda, že se ti fotky líbí a děkuji ti za krásnou pochvalu :).  Měj se moc hezky, další fotečky budou následovat, tak snad tě opět potěší :).

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: No, zasloužili by si ho - pózovali většinou moc hezky, jsou to fešáci :). A díky za uznání, Petře :). Byla to práce, ale krásná :).

    OdpovědětVymazat
  11. ohniváček celíkový byl vždy můj favorit!
    toho jsem měl rád od dětství...
    krásné fotky

    OdpovědětVymazat
  12. [15]: Díky, Draku :). Jejich barva je nádherná, taky je mám moc ráda :).

    OdpovědětVymazat
  13. No jo, krása motýlích křídel. To se nezapře. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Je úžasné, jak je čeština bohatá řeč (celíkového,modrolemého, černoskvrnného a černokřídlého). Chytla mě teď taková hra na mobilu, kdy je pět písmen a mají se z nich tvořit slova ze dvou tří čtyř a pěti písmen. Někdy to bez nápovědy nedám...

    OdpovědětVymazat
  15. [17]: Jsou to krasavci. Fotit je, to je radost :).

    OdpovědětVymazat
  16. [18]: Máš pravdu, Mirku, české názvy nejen motýlů, ale i dalšího hmyzu jsou často hodně zajímavé :). Ale i tak se mi pletou a s určováním druhů si nechávám pomáhat od odborníků, a jsem jim za to moc vděčná :).
    Taky občas hraju podobné hry, hlavně když někde musím čekat a nudím se :). A nápověda se mi taky hodí ;) :).

    OdpovědětVymazat
  17. Krásný motýl, křídla má jak ze sametu, u modráska vypadají obyčejněji.

    OdpovědětVymazat
  18. [21]: Miloši, je nádherný a nebyl ještě moc olítaný :). Ale i jiný modrásci bývají krásní :). Časem tady budou jejich fotky, fotila jsem jich letos i v minulých letech hodně.. :).

    OdpovědětVymazat
  19. Tihle modraskoviti vysloveně klamou těle m

    OdpovědětVymazat
  20. [23]: Jsou nádherní a ráda je fotím :).

    OdpovědětVymazat