středa 9. ledna 2019

Běláskovití motýli



Dlouho jsem se těšila na fotografování zasněžených Krušných hor.
Teď je tam ale sněhu tolik, že se na některá místa nedá bezpečně dojet,
takže o fotografování nemůže být ani řeč. Vlastně by ani bylo co fotit,
leda tak bílou sněhovou tmu a nejspíš by si mě
v tom větru mohli i pouštět jako draka ;).
Když to ale pojmu vážně, tak lidem, kteří na horách bydlí (pracují),
v posledních dnech opravdu není co závidět.

Takže se opět vracím ve vzpomínkách do léta,
a ráda vám představím další motýlky z mé galerie.
Tentokrát jsou to běláskovití motýli a na fotografiích uvidíte
Běláska ovocného, řeřichového, řepkového,
zelného, řepového, rezedkového.. a samozřejmě také žluťásky,
třeba borůvkového, čičorečkového, čilimníkového, řešetlákového..

Jsou to nejen krásní motýli, mají i zajímavá a pěkná jména,
a na jejich fotografování ráda vzpomínám :).



Bělásek ovocný, 2018












Chcete-li být informováni o nových fotografiích na tomto webu,
přihlašte se (v menu) k Odběru novinek.


33 komentářů:

  1. Na tvém blogu se tvými úžasnými fotografiemi vždy potěším. Je to radost a já ti za ní moc děkuji.

    OdpovědětVymazat
  2. Jituš, krásná přehlídka bělásků a žluťásků. :-)
    Povedly se ti úžasné detaily.
    Běláska zelného ale zahrádkáři nevidí rádi. ;-) :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky belasku a zlutasku.. Bílou když ne na sněhu, aspoň na motýly h křídlech

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, u nás právě chumelí a je bílo. Krásný večer, do pohody a krásy mne zavedly Tvoje překrásné fotografie úžasným motýlů. Obdivuji nejen obrázky, ale i pečlivost věnovaná jejich jménům. Moc Ti děkuji, je mi krásně a pohodově díky Tobě a Tvé galerii."Naděje dává smysl našemu životu"
    Nový rok ať splní Tvá očekávání ...
    Ludmila

    OdpovědětVymazat
  5. Pohled na tvoje fotografie mne vrací do doby, kdy bylo hezky, všechno kvetlo, bylo teplo. Díky za požitek z krásy přírodní.

    OdpovědětVymazat
  6. Krása mistře! Tady nejvíc potkávám běláska zelného a žluťáska řešetlákového.

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Díky, Sugr :). Já si zase ráda počtu tvoje veršíky. Píšeš odlehčeně, vtipně a líbí se mi, jak tvoje verše ostatní doplňují v komentářích svými vlastními :). Je to taková milá veršíková spolupráce a je vidět, že to lidi baví :). Což je to hlavní - je to zábava :).

    OdpovědětVymazat
  8. [2]: Díky, Jarmilko :). Já naštěstí nejsem zahrádkář (to by to dopadlo ;) ) , takže já mám ráda všechny, i toho zelného :)).

    OdpovědětVymazat
  9. [3]: Díky, Jane :), přesně tak, bílá alespoň na motýlích křídlech :). Až se počasí na horách uklidní, snad se mi podaří nafotit i nějakou bílou zimní krajinu :).

    OdpovědětVymazat
  10. [4]: Ludmilko, moc ti děkuji za milou pochvalu a ráda jsem tě fotografiemi motýlků potěšila :) U nás taky trochu nasněžilo (na horách víc, než bylo potřeba). I já tobě přeju šťastný a pohodový nový rok, hlavně zdravíčko! :)

    OdpovědětVymazat
  11. [5]: Ruží, ráda se v zimě vracím ve vzpomínkách do léta a vždycky se u letních fotografií trochu ohřeju :). Měj se moc pěkně a díky! :)

    OdpovědětVymazat
  12. [6]: Díky, Vendí :). "Mistr" se snaží ;), ale ty potvůrky dají občas docela zabrat, ono to totiž neposedí a honí mě to po kopcích a to klidně bez ohledu na to, že už mi dávno není dvacet :)) ;). Já měla minulý rok největší radost ze Žluťáska borůvkového, protože ten se opravdu moc často nevidí. A ani on mi ty fotky nedal zadarmo ;), a jsem moc ráda, že je mám :). Už aby tu bylo zase jaro ;).

    OdpovědětVymazat
  13. [12]:Tak to mi povídej. Já ještě ani nevylezla fotit a to je tu konečně sníh. Jenže mě to táhne ven jen když svítí sluníčko a to právě se vůbec neděje....

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: U nás se sluníčko neukázalo taky už dost dlouho, nebo vždycky jen na pár minut. Většinou je zataženo a sněží a navíc s větrem. Takže je to maximálně na nějakou kratší procházku a to ještě do míst, kde je míň sněhu a kde se nelámou větve stromů. Na focení to zatím není vůbec a většina cest na horách je buď úplně uzavřená, nebo hůř sjízdná. Snad se to zlepší o víkendě a podaří se nám někam na chvíli vyjet, už mě to doma nebaví :) ;).

    OdpovědětVymazat
  15. Ji Hej, obdivuji tě, kde na ty názvy chodíš, protože je jich tolik a jsou tak roztodivné??? Já bych si je ani nezapamatoval, přesto, že bych si je psal. I když mnohdy se dají odvodit z rostlinek, které si oblíbili (Rakytník řešetlákový). :-)

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Já na ně nikam nechodím ;), ale obdivuji autory těch krásných hmyzích jmen a i rostlinky mívají zajímavá a krásná jména :). S tím zapamatováním je to horší, je jich prostě moc ;):).

    OdpovědětVymazat
  17. Máš nádherné představy Jituško o tom, jak si tě pouštějí na horách jako draka. Je lepší se vrátit o několik měsíců zpět a ukázat něco z Vaší krásné přírody. Některé záběry se jinde nenajdou.

    OdpovědětVymazat
  18. Krása a pro mě nepředstavitelná trpělivost! A těch rozličných názvů! Chybí snad už jen peterka pidláková a pidlák povidlový :-).

    OdpovědětVymazat
  19. [17]: Mirku, já bych byla dobrý drak! :)) Moc nevážím a lítám ráda :)).
    Díky a těší mě, že se ti fotky líbí ;).

    OdpovědětVymazat
  20. [18]: Petře, velmi děkuji! :) Pidlák povidlový mě uchvátil! :-D Když dovolíš, tak bych si tohle krásné jméno půjčila a jen tak soukromě bych si s ním přejmenovala nějakého motýla :)). Až v létě zjistím, kterému by tohle jméno slušelo nejvíc, tak ti pak pošlu jeho fotku :);). A možná dojde i na Peterku Pidlákovou ;).

    OdpovědětVymazat
  21. Taková vzpomínka na léto je osvěžující a u tebe přímo nádherná. Také nezávidím lidem, kteří se na horách vyskytovat musí ať bydliištěm nebo prací.

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: Díky, Maruško :). Na horách je to teď komplikované asi všude. Sněhu je hodně, na jednu stranu je to potřeba, vody je málo. Jen se trochu obávám jarního tání, aby sníh odtával pomalu a postupně..

    OdpovědětVymazat
  23. Paráda :-) Motýlky bych v lednu nečekala, příjemně mě tady překvapili :-)

    OdpovědětVymazat
  24. [23]: Díky :). Alespoň se u nich trochu ohřejeme ;). Teď je příroda bez barev a na jaro si ještě počkáme :). Vypadá to, že zima to letos jen tak nevzdá :).

    OdpovědětVymazat
  25. Jůůů ti jsou krásní :-) A prosím.. který z nich je Emanuel ? :D

    OdpovědětVymazat
  26. [25]: Ahojky, Viku! :) Jó, tak to nevím, oni se mi nepředstavují ;) :). Ale kdo ví, třeba tam někde Emanule je ;). Příští sezonu ho budu vyhlížet ;).

    OdpovědětVymazat
  27. Blahopřeji k blogu dne - Pátek!

    OdpovědětVymazat
  28. [27]: Mirku, děkuju za upozornění! :) Sama bych si toho asi nevšimla a myslím, že je tam můj blog poprvé. A to tady budu s blogem letos už dvanáct let :). A samozřejmě to potěší :).

    OdpovědětVymazat
  29. [28]: Oprava :), jednou už tam můj blog byl, už je to ale hodně dávno (ještě za bývalého správce). Takže dvakrát za dvanáct let :).

    OdpovědětVymazat
  30. Také děkuji za barvičky do zimního času a jsem ráda, že se tvůj blog opět objevil na titulce Blog.cz. Je to dobře a přeji ti to :-)

    OdpovědětVymazat
  31. [30]: Kitty, ráda jsem tě potěšila a díky! :) Většinou se tam dává přednost jiným blogům, takže je to pro mě milé překvapení :).

    OdpovědětVymazat
  32. Velice pěkné fotky. Sem se určitě ráda vrátím:))

    OdpovědětVymazat