úterý 22. ledna 2019

Námraza



Sněhová kalamita pominula, na horách je spousta sněhu a mrzne.
A když se trefí den se sluníčkem a modrou oblohou,
člověk si tam připadá jako v pohádce.
Z přemrzlého sněhu mráz vytváří ledovou tříšť zvláštních
a velmi krásných tvarů. A takhle vyšperkované byly včera
Krušné hory v okolí Lesné.

Námrazu fotím ráda, protože mě pokaždé něčím překvapí.
Vždycky se totiž najde jiný tvar, jiná kresba a to podle toho,
jakou měl zrovna mráz a vítr náladu při tvoření.
A myslím, že tentokrát je to hodně bavilo :).
















Chcete-li být informováni o nových fotografiích na tomto webu,
přihlašte se (v menu) k Odběru novinek.



30 komentářů:

  1. Jituš, je to nádhera. :-) Obdivuji detaily jehliček ledu na větvičkách a listy obalené námrazou. Příroda umí čarovat. :-)
    Krásně se na to kouká z tepla obýváku. :D
    Tak brzy ráno mě dobrovolně nikdo ven nedostane. Dnes jsem ráno obdivovala mrazové květy na autobusové zastávce, ale jen proto, že jsem musela jet do města. Bylajsem ale líná sundat batoh a vyndat foťáček. Škoda, už se mi to asi letos nepodaří. :D

    OdpovědětVymazat
  2. To je fotek - to ti neumrzly prstíky? Příroda čaruje a ty to zachycuješ pro nás. Klasika - mohla bych si nějakou z fotek půjčit na tapetu blogu? Vrátím! ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jako v pohádce, no vlastně hezčí než v pohádce, jsi skutečně šikula. Prohlídla jsem si všechny fotky námrazy a žasla...
    Samozřejmě nad tvým Umem!

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Jarmilko, moc děkuju :). Tuhle námrazu jsme fotila na horách a jela jsem tam až po obědě ;). Ráno by mě ven taky nikdo nedostal ;). Škoda těch tvých mrazových květů, na ty já nemám štěstí. Třeba se ti je ještě podaří vyfotit :).

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Kitty, mrzly mi nejen prstíky ;). Jestli to myslíš tak, že chceš nějakou z mých fotek na tapetu tvého pc monitoru, tak pro tyhle potřeby si jí můžeš zkopírovat :).

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Sugr, velmi děkuji a těším mě to :). Měj se krásně :).

    OdpovědětVymazat
  7. Krása nesmírně krásná. 👏👏👏👌

    OdpovědětVymazat
  8. Jak já jsem se kochala. Námraza na všem je krásná, jen na prstech bych ji nechtěla. Jsi kouzelnice. Tvoji galerii jsem si už mockrát procházela. Díky za požitek.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Velmi děkuji, Ruží, to mě těší :). Mrznutí všech končetin i nosu musím vydržet, jinak by tyhle fotky nevznikly ;). Ale bylo alespoň to sluníčko a nefoukalo, takže se to dalo zvládnout :).

    OdpovědětVymazat
  10. Překrásné a neopakovatelné. Na přírodu zkrátka nemáme, ještě, že tu jsou schopné fotografky (jako jsi Ty, Jituško) a aspoň tu krásnu zachytí.
    Díky, díky

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Ludmilko, ráda jsem tě potěšila a děkuji :). Na horách je přece vždycky krásně, i ty máš hory ráda :). Měla jsem štěstí na počasí, vždycky koukám nejdřív na webkamery, než někam jedeme ;). A když jsem viděla, že je tam sluníčko, bylo hned rozhodnuto :).

    OdpovědětVymazat
  12. Ty ledové květy v kombinaci s parádním osvětlením jsou fascinující!!

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Moc děkuju, Petře :). Musela jsem vybírat ty přiměřeně osvětlené, tak snad jsem trefila ty správné :).

    OdpovědětVymazat
  14. Je to Jituško, skutečná krása, i když u toho mrznou nejen ruce a prsty.  Některé záběry připomínají peříčka, i když by se pod tím špatně spalo. Všechny fotky jsou výsledkem skutečného mistra a máš cit vystihnout ten správný dopad světla. To se mi moc nevede.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Mirku, děkuji :). To by byla opravdu hodně pichlavá peřina ;). Námraza byla ale  hodně křehká, když jsem se jí dotkla, sypalo se to jako skleněné střípky :). Bylo to pěkné a kdo ví, kdy zase něco takového uvidím :).

    OdpovědětVymazat
  16. Kouzelné fotografie. Kouzelná příroda <3

    OdpovědětVymazat
  17. Opravdu je úžasné, jaké tvary mráz umí vykouzlit. Na prvních fotografiích s modrou oblohou v pozadí námraza působí prostorovým dojmem.

    OdpovědětVymazat
  18. Zima dokáže pěkně kouzlit, není jednotvárná

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Miloši, fotila jsem už několik druhů různých námraz a mrazových krásností, ale vždycky je to nějakým způsobem jiné :). A vždycky zajímavé a krásné :).

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: To ano, zimu mám ráda, ale chybí mi v ní barvy :). Na ty se už moc těším :).

    OdpovědětVymazat
  21. skvělé makro!
    tyhle zimní momentky mám moc rád,
    já ale na ně nemám dokonalou
    techniku, i když mi to zas tak nevadí.
    přeji krásné zimní zážitky a focení :-)

    OdpovědětVymazat
  22. [25]: Díky, Draku :). Fotila jsem to na kompakt, makroobjektiv jsem sebou neměla :). A i já tobě přeji pěkné zimní dny a samozřejmě také fotečky :).

    OdpovědětVymazat
  23. [29]: ..mrazem ušitá :).
    A včera už jsem v lese fotila sněženky :).

    OdpovědětVymazat