pondělí 25. února 2019

Babočka jilmová



Dnešní únorový den se předvedl v nadprůměrné teplotě
a tak mě napadlo, že by krásné počasí mohlo vylákat i nějakého motýla.
Byla to sice troufalá představa, ale říkala jsem si - co když? ;)

Zajeli jsme tedy na jednu nasluněnou lokalitu
a hned po chvíli jsem zahlédla motýla.
Letěl vysoko a hned zmizel, takže z focení nebylo nic.
Trpělivě jsme to místo procházeli a doufali jsme, že se vrátí.
Když už to vypadalo beznadějně, a my jsme se pomalu začali vracet k autu,
zahlédli jsme ho znovu a tentokrát sedal na kameny vedle cesty.
Rychle jsem začala fotit, protože bylo jasné,
že jeho plachost mi moc času nedá..

Představuji vám únorovou Babočku jilmovou,
kterou jsem fotila 25.2. 2019 poblíž zámku Jezeří :).

Tak brzy jsem motýla ještě neviděla
a pohled na něho mě opravdu hodně potěšil.

A doufám, že radost udělá i vám :).




Dodatečně přidávám další únorovou Babočku jilmovou - tu jsem fotila
o pár dní později (27.2. 2019) a na úplně jiném místě :).









Další fotografie přírody: JiHei.zonerama.com







Chcete-li být informováni o nových fotografiích na tomto webu,
přihlašte se (v menu) k Odběru novinek.




23 komentářů:

  1. Máš můj obdiv, doufám, že nevadí sdílení přátelům.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Díky, Ruží :), určitě nevadí - otužilá Babočka jilmová si pozornost zaslouží :). Ať potěší i ostatní :):).

    OdpovědětVymazat
  3. Mě taky potěšil ten pohled na toho fešáka, díky moc, je to nádhera! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. To je opravdu brzký motýl, ale pěkný :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, překrásné, díky za připomenutí. I u nás už trochu svítilo sluníčko, jarní kytičky už rozkvetly. Moc se na jaro těším a Tvoji motýlci naladily tu správnou náladičku. DĚKUJI

    OdpovědětVymazat
  6. Týjo, super!:) To jsem netušila, že létají už tak brzo:) díky za rozšíření mých přírodovědných obzorů:)))

    OdpovědětVymazat
  7. No vidíš! Na moje narozeniny první motýl!

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Ludmilko, moc děkuji, ráda jsem tě potěšila a měj se krásně :).

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: Občas se to stává, když teplo dorazí příliš brzy :). Včera jsem viděla včelku a fotila jsem čmeláka.. Nic ale nekvete :-(.

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Paráda! :)) Chtěl ti popřát, ale spletl si souřadnice ;) :). Možná chtěl popřát i mně, já je mám taky v únoru ;).

    OdpovědětVymazat
  11. [12]: Tak. Chtěl nás potěšit obě!

    OdpovědětVymazat
  12. Motýli v únoru.. To je skoro zázrak..

    OdpovědětVymazat
  13. Příležitost jsi, Jituško chytila hezky za pačesy. Sluníčko bude pomalu vytahovat ze zimního spánku všech no, co tak ráda fotíš. Od motýlů počínaje ž po různé brouky broučky a zajímavé kytičky. Právě takového motýla jsem viděl letět dnes kolem okna a divil jsem se zrovna tak, jak si pospíšil.

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: No, stává se to :). Udělalo se teplo dřív a vylákalo je ven :). Tak brzy jsem ale u nás motýla ještě neviděla :).

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Mirku, kytiček je u nás v přírodě zatím ještě málo, ale už se to určitě brzy zlepší :). Ale některé motýlky teplo vylákalo ven a jak vidím, tak i u vás :).  Teď venku fouká silný vítr, sice svítí sluníčko, ale ven mě to do toho větru moc neláká. Měj se moc pěkně a díky! :)

    OdpovědětVymazat
  16. Příroda lehce blázní.
    Ale já to mám rád.
    Náramné ouloffky.

    OdpovědětVymazat
  17. Jsou tak krásné! Přinesly na jemňoučkých prachových křídlech jaro!

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Díky :). I já to mám ráda, protože když vyjdu ven a poprvé zacítím jaro ve vzduchu, je to vždycky jako pohlazení :);).

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: A hodně nás potěšily :). Teď už na některých místech lítá motýlků mnohem víc, hlavně na Moravě :).

    OdpovědětVymazat
  20. Opravdu úžasné, kde se v únoru tady vzal, ale vlastně vůbec nevím, jak tráví čas, kdy všude leží sníh.

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Miloši, prostě si najde úkryt a přezimuje :). Tady máš o ní víc informací od odborníků a je to zajímavé čtení: http://www.lepidoptera.cz/motyli/babocka-jilmova-nymphalis-polychloros-linnaeus-1758

    OdpovědětVymazat