pondělí 27. května 2019

Ostruháček ostružinový



a vyniká krásnou zelenou barvou na rubu křídel (lícová strana je hnědá),
díky které v přírodě často splyne s okolní zelení.
Všimnout si ho na zeleném borůvčí nebylo úplně jednoduché
a šanci mi dával většinou jen při přeletu z rostliny na rostlinu.

Setkala jsem se s ním v lese na Třeboňsku
a moc ráda jsem ho nafotila :).




















Chcete-li být informováni o nových fotografiích na tomto webu,
přihlašte se (v menu) k Odběru novinek



28 komentářů:

  1. Ostruháček?
    Takové krásné jméno, dětinské, není to Ostruhák, ale Ostruháček. :-)
    Je moc krásný, děkuji za potěchu oka, ale i duše.

    OdpovědětVymazat
  2. Parádní motýlek, díky za seznamování s krásami přírody.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, to je nádherné, jako z pohádky. Díky za tu krásu a ještě se člověk poučí. Jsi pečlivá, velmi oceňuji.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Ostruháčci jsou všichni krásní :) a to zdrobnění jména je asi kvůli tomu, že má ty ostruhy maličké :). I já děkuji a měj se hezky, Sugr :).

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Ludmilko, moc děkuji :). Snažím se tenhle blog příliš nezanedbávat, abych mohla občas potěšit i návštěvníky, kteří nejsou na Facebooku :). Měj se moc pěkně, a ať se ti daří! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Poslední dobou nelze sdílet články na facebooku, prý to: Příspěvek porušuje zásady komunity, a proto ho nikdo další nevidí. Takže jsem ráda, že to vidím aspoň tady u tebe.

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Aha. Všimla jsem si, že se tam něco takového děje, ale zatím jsem to moc nezkoumala. Dávala jsem tam tyhle fotky samostatně (jako běžný příspěvek), ale odkaz z blogu.cz (na tenhle článek)jsem tam tentokrát nesdílela. Ale na fb jsem si všimla, že některé příspěvky od jiných lidí nejdou otevřít a nemají náhled na fotky. Že by se FB pokoušel zase o nějaké "vylepšení"? :-I

    OdpovědětVymazat
  8. Fotky projdou, tak to dávej aspoň tak, ano? Bylo by škoda, je tam dost lidí.

    OdpovědětVymazat
  9. Asi ne, je to konkurenční boj. Proč by propagovali cizí blogy, že?

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Petr s tím měl taky velké problémy. Tuhle malou krásu jsem asi viděla párkrát na chatě v lese. Ale nedalo se to vyfotit protože to bylo děsně naspeedovaný....

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Ono asi ani tak nejde o to, že je to cizí blog, ale je že to pouhý odkaz. FB prostě chce, abychom sdíleli přímo na fb fotky, protože pak si s nimi můžou (bohužel) dělat co chtějí (a stejné je to všude, kam fotky a články vkládáme). Pouhý odkaz je jim v takovém případě k ničemu..

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Ruží, budu dávat fotky na fb, schválně se tam ke mně podívej, jestli tam vidíš ty, které jsem sdílela v posledních dnech.. Ať to tam nedávám zbytečně.

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: To jsem si všimla, někde se o tom zmiňoval.. Máš pravdu, i mně se ostruháček špatně fotil, jednak je to mrňous a druhak taky neposeda :). Ale radost mi udělal velkou :) .

    OdpovědětVymazat
  14. Je to nádhera,
    určitě bych ho přehlédla♥

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Maruško, jsem ráda, že jsem ho vůbec zahlédla :). Moc jsem si přála ho vyfotit, je krásný :).

    OdpovědětVymazat
  16. Maličký krasavec. Jeho ochranné zbarvení by ho určitě ubránilo před mými zraky a tak jsem ráda, že tobě se to podařilo a dala jsi nám vědět. Opravdu krásné fotky. Já na FB moc nechodím.

    OdpovědětVymazat
  17. Já Jituško FB založen nemám, tak jsem rád, když vidím takové snímky tady u tebe. Tenhle krasavec je hezky zbarvený a v přírodě těžko postřehnutelný. Asi bych měl také problém ho uvidět, natož vyfotit. Na takové záběry máš velkou trpělivost.

    OdpovědětVymazat
  18. Zajímavé a neobvyklé, i když ne moc napadne zbarvený motýl...

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Mirku, díky :). A budu se snažit přidávat sem víc fotek :). Nejsem moc velký psavec textů, ale fotek budu mít na konci léta snad dost :). Měj se moc hezky! :)

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Ta jeho zelená barva je opravdu neobvyklá a krásná :).

    OdpovědětVymazat
  21. Krásné záběry. Opět musím konstatovat, že na něco podobného nemám dostatek trpělivosti (nebo ta moje trpělivost je úplně jiného druhu) ani fotografické pohotovosti :-).[8]: Taky se mi to dělo, ale protestoval jsem u facebooku různými cestami tak dlouho, až mi tahle funkčnost zase naskočila. Je ale otázka, jak dlouho to ještě vydrží.

    OdpovědětVymazat
  22. [24]: Moc děkuju za pochvalu, Petře :). Ty máš trpělivosti dost, je to vidět na tvých velmi pěkných fotkách :).
    A co se týče facebooku: mně dokonce zmizely z mého webu na WordPressu všechny lajky, které tam vznikly prostřednictvím sdíleného odkazu přes facebook. Není to pro mě sice katastrofa, lajky potěší, ale život na nich nestojí, ale přiznávám, že jsem na to koukala hodně překvapeně :). A jiný důvod zmizelých lajků mě prostě nenapadá.

    OdpovědětVymazat
  23. Velké díky za Tebe a Tvé vzácné fotografie. Člověk by ani netušil, jaká krása se v České přírodě nachází ♥

    OdpovědětVymazat
  24. [27]: Já děkuji za milou pochvalu, měj se moc pěkně :).

    OdpovědětVymazat