pondělí 11. května 2020

Orchideje




Dnes vás chci potěšit fotografiemi orchidejí :).

Navštívila jsem kvůli nim jednu vzácnou lokalitu (největší v Čechách),
která je známá svým výskytem silné populace vstavače nachového.
Orchideje tam rostou ve svahu a je na ně nádherný pohled.


Vstavač nachový



Další orchideje:

.

Další rostliny:




Další fotografie najdete v galerii:









Chcete-li být informováni o nových fotografiích na tomto webu,
přihlašte se (v menu) k Odběru novinek.



12 komentářů:

  1. To je krásných "motýlků", a hlavní je, že žijí a lov je jen fotografický. Děkuji za obrázky :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jituš, to je krása. :-)
    Kdysi jsme měli chatu poblíž Velkých Popovic. Byla tam taková vlhčí louka a na ní jeden prstnacec májový vedle druhého. Trhala jsem je do kytice. Bylo jich tolik, že si jich jeden ani nevážil.
    Jenže to je 60 let. Dnes tam není asi ani jeden. :-(

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Jituško, překrásné jako vždy. Jsi úžasná, těšín se na další snímečky. Preji pohodu a hlavně zdraví.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotečky, už jsem se kochala na druhém blogu, nebo galerii, ale nenašla jsem možnost komentáře. U nás na chalupě zas rostl na vlhkých loukách vstavač kukačka. Později i u nás na sadu u chalupy. Jenže louku vysušili a byl konec kráse. A u nás taky přestali růst. Pak tam v jednom hájku rostl další vstavač, vemeník dvoulistý. Ten byl sice s velmi drobnými za to nádherně voňavými květy....

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Díky, Jarmilko :). Máš pravdu, dřív bylo orchidejí mnohem víc a teď je nacházíme na chráněných lokalitách a staly se z nich ohrožené druhy..

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Ludmilko, moc ti děkuji za pochvalu :). Nevím, jestli tady budou další moje fotografie přírody, a kdyby ne, tak je najdeš u mě v galerii na WordPressu - Fotografie přírody Ji Hei.
    Blog.cz se dlouhodobě potýká s řadou technických problémů, které mi často úplně znemožňují vkládání nových fotografií a publikování článků. Některé blogy se i neprávem dostávají do blokace.
    Měj se moc hezky a opatruj se :)♥.

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Díky, Vendí :), na orchideje je krásný pohled a je smutné, že z mnoha původních míst už dávno zmizely :-(.
    Na WordPressu nemám zapnuté komentáře, ty jsou jen tady a na fb, a to úplně stačí :). Víc bych toho asi nestíhala :). Měj se pěkně a moc díky :).

    OdpovědětVymazat
  8. Psala jsem komentář, ale nedopsala. Nádherná lokalita, to se hned tak nevidí. Tvoje fotky jsou úžasné, jako vždy.

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Děkuju, Maruško, potěšila jsi mě :).
    Vzhledem k tomu, co se děje na blog.cz můžeme být rádi, že se naše komentáře vůbec zobrazují. Jsou dny, kdy se mi nepodaří odeslat ani jeden.

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné fotoúlovky, jen co je pravda. Tyhle kytičky člověk moc často nepotkává.

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Díky, Petře :). Daly mi zabrat, rostou ve svahu. Ale za ten zážitek to stálo :).

    OdpovědětVymazat