úterý 19. ledna 2021

Mědník v Krušných horách


Připravila jsem pro vás letní i zimní fotografie místa, které mám velmi ráda a na které se často vracím. Vrch Mědník leží u bývalé hornické obce Měděnec v Krušných horách, kde se dříve dolovala převážně železná a stříbronosná měděná ruda. Dnes je jedna ze štol (po telefonické dohodě s provozovatelem) zpřístupněná turistům a je možné si štolu prohlédnout s průvodcem. Na vrcholu stojí kaple Neposkvrněného početí Panny Marie a právě tam si vždycky rádi sedneme a prohlížíme si podmanivou krajinu Krušných hor.

V létě jezdím na Mědník fotit hlavně motýly a další hmyz. Cestou na vrchol kvetou po obou stranách vřesy a další rostliny, a když se povede počasí, bývá to vždycky moc pěkně prožitý čas.. 

Ale jak sami vidíte, i v zimě má Mědník své nemalé kouzlo :).

 






Další fotografie si můžete prohlédnout (ve velkém rozlišení) přímo v galeii:


Zimní Mědník: https://www.zonerama.com/JiHei/Album/6933629

Letní Mědník a další fotografie z Krušných hor: https://www.zonerama.com/JiHei/Album/6289828

 

Mnoho dalších fotografií najdete na:  JiHei.zonerama.com

 

 

27 komentářů:

  1. Jsou to Jituško nádherné kontrasty letního a zimního Mědníku. Je to podívaná, která se hned tak nevyskytuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirku,moc děkuji :). Je to moc pěkné místo, hlavně v létě tam rádi jezdíme :).

      Vymazat
  2. Skvělá srovnání, to se mi vždycky líbí. Když je hezky, a je takhle krásně nasněženo, to je pak zima pro fotografování přímo lahůdková. jen mám dotaz na exif. Já když fotím tak i s EV +5 mám sníh stále zašedlý. Když dám speciální režim na sníh není to o moc lepší. Asi možná že mám blbě nastavené vyvážení bílé. Za sluníčka to je samozřejmě lepší, tedy ono to je třeba na louce zas naprd, protože jsou přepaly, ale v tomhle počasí když skuníčko svítí minimálně to nějak prostě nemůžu vychytat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Vendí :). Kompenzaci exp. jsem něla nastavenou na +1/3 a vyvážení bílé nechávám většinou na slunečno. Univerzální rada asi neexistuje, prostě vyfotím snímek, zkontroluju fotku, poupravím nastavení a opět zkontroluju. Na horách se světlo (počasí celkově) často změní i několikrát během hodiny, takže to bývá honička ;). A někdy je počasí tak špatné, že se to vychytává hodně obtížně.. Občas to i vzdám a nefotím v tu chvíli vůbec. Tohle jsou pro mě místa se solidní dojezdovou vzdáleností, takže si prostě řeknu - nafotím to někdy příště, až bude lepší světlo :).

      Vymazat
    2. Tak zkouším taky, delší čas, kratší čas ale je fakt, že někdy prostě nejde i kdyby se člověk na hlavu stavěl....

      Vymazat
  3. To srovnání fotek je moc prima.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Maruško :). Jezdíme tam často, fotek mám z toho místa dost a mám to tam ráda, tak mě napadlo, že by to mohlo být zajímavé :). I mě samotnou to srovnání pak mile překvapilo :).

      Vymazat
  4. Jitko, děláš Krušným horám krásnou propagaci, my zdaleka jsme vždy žili v zajetí zjednodušených představ o měsíční krajině, ale skutečnost je úplně jiná, jednou jsme tam byli i na turistické dovolené a měl jsem možnost se o tom také přesvědčit.
    Je zajímavé, že se vrch jmenuje Mědník, když tam těžili měď železo a stříbro.
    A docela také žasnu nad množstvím sněhu, je to jak z Ladových obrázků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši, děkuju za upozornění, vypadlo mi v textu jedno slovo, byla to měděná ruda :). Ano, v Krušných horách je mnoho krásných míst a sněhu tam umí napadnout hodně. V tuto chvíli tam nasněžilo ještě víc. V létě tam jezdíme mnohem častěji, je to taková naše srdeční záležitost :).

      Vymazat
  5. Moc jsi mne potěšila, děkuji za krásné snímky

    OdpovědětVymazat
  6. To mám rád, komparaci zimní a letní verze.
    Pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
  7. Porovnání krajiny bez sněhu a se sněhem je zajímavé. Barevná krajina je veselejší, ale teď hodně sněhu zase skýtá radosti pro děti. Člověk musí pořád hledat. Děkuji za zajímavé pohledy ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a ráda jsem potěšila :). Letošní zima je opravdu pěkná :).

      Vymazat
  8. ty srovnávací fotky jsou moc fajn. krásná krajina!

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to je pěkné... O Medniku jsem slyšel na srazu v Krusnych horách, teď vidím, že je to tam pěkně v létě i v zimě..

    OdpovědětVymazat
  10. Jankoturonjas. blogspot. com (někdy se zobrazuje špatně)

    OdpovědětVymazat
  11. Odpovědi
    1. Velmi opožděně děkuji :). Snad se tady někdy polepším .. ;).

      Vymazat
  12. Moc krásné fotografie a úžasné srovnání v ročních období. Nádhera. Přeji krásné a pohodové dny ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  13. občas sem zavítám, abych se pokochal :)

    OdpovědětVymazat
  14. Krušné hory bych rád někdy navštívil. Přeju pohodový start do letošního roku.

    OdpovědětVymazat