pátek 7. dubna 2023

Modrásek východní (Pseudophilotes vicrama)

 

Brzy to bude rok, co jsem měla velké štěstí při fotografování v Českém středohoří na Písečném vrchu (bylo to 16.5. 2022). Zahlédla jsem tam drobného modráska, který už od prvního pohledu vypadal trochu jinak, než ti, které běžně fotím. Podařilo se mi udělat několik fotek a hned jsem si říkala, že to asi bude velmi vzácný a kriticky ohrožený modrásek východní, ale jistá jsem si nebyla. Po následné kontrole mých fotek odborníky se ukázalo, že je to opravdu on a tím byl potvrzen jeho výskyt na Písečném vrchu. Což je opravdu krásná zpráva a pevně doufám, že ho tam letos opět najdu :).

 


A tohle už je letošní :).
26.5. 2023
 

 
 
 
 
Fotografie přírody Ji Hei -  JiHei.zonerama.com


Další fotografie tohoto modráska si můžete prohlédnout přímo v galerii: https://eu.zonerama.com/JiHei/Album/8412181

 

 

 

 

15 komentářů:

  1. To byl parádní nález! Budu držet pěsti, ať ho letos najdeš znovu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, Patriku :). V květnu to zkusím a snad budu mít štěstí :).

      Vymazat
  2. Já to nejsem schopná rozlišit který modrásek je který, pro mě to vypadá všechno stejné takže nevím jestli bych byla schopná objevit že je nějaký motýl jiný než druhý.... takže ti blahopřeju k takové raritě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Vendí :). I když jsem si jistá, stejně si nechávám fotky kontrolovat, protože u některých motýlů jsou rozdíly opravdu minimální. Když ale fotíš motýly častěji, tak to nakoukáš. Za odborníka se ale nepovažuju, tolik znalostí nikdy mít nebudu, motýly jen ráda fotím :). Je to zábava :).

      Vymazat
    2. Pro mě spíš velký rozčilování když si ty potvory nechtějí nikam sednout! :D Za včerejších 12 km procházky jsem viděla jen tři. Nějakýho bělopáska, babočku kterou taky nedokážu popsat neb se neuráčila sednout abych zjistila co je zač a řešetlákovýho žluťase

      Vymazat
    3. Vendí, u nás taky nic moc, pořád chladno .. :-(.

      Vymazat
  3. Hody, hody doprovody, dejte vejce malovaný nebo bílý, slepička vám snese jiný.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezký záběr, který chce hodně trpělivosti.

    OdpovědětVymazat
  5. Mám dojem, že mi tento motýlek seděl na ruce na naší zahradě. Viděla jsem ho jen jednou. Krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, koukni, kde se vyskytuje - http://www.lepidoptera.cz/motyli/modrasek-vychodni-pseudophilotes-vicrama-moore-1865 a příště ho vyfoť a fotku nasdílej na FB skupinu Motýlí klenoty :).

      Vymazat
  6. Po čase zase jena pozitivní zpráva.
    Nádherný úlovek.
    Hezký čas letní a dobré světlo vinšuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi děkuji a nápodobně! :) Ráda tě vidím a omlouvám se za zdržení, všude na blogspotu mám problémy se vkládáním komentářů..

      Vymazat